* common.systemMessage *
Rendben
Mégsem
Írta: Verticordia , dátum: jan 22, 2014 , rovat: Párkeresés | 0 komment
Január a fogadalmak és az újrakezdések hónapja. Nincs ez másként a társkeresők esetében sem: sokan fogadják meg, hogy most aztán komolyan nekiveselkednek. Új év, új kezdet, új lehetőségek, egyfajta tiszta lap: lezárhatjuk a múltat, tanultunk a hibáinkból, most majd jobban, hatékonyabban, energikusabban csináljuk. Egy brit felmérés szerint a legtöbb új regisztráció éppen január 2-án keletkezik az ottani társkeresőkön. A match.com például a normál napi átlaghoz képest 94%-os növekedést tapasztalt az idén. A Randivonalon is január első hetében regisztrálnak általában a legtöbben, de egészen Valentin-napig nagyon magas a regisztrációk száma, jóval több (két-háromszorosa), mint az év fennmaradó időszakában. Csak, hogy tudjuk, mihez képest magasabb az érték: a Randivonalon egy átlag napon is több százan regisztrálnak, ebben az időszakban ez azonban ezrekben mérhető. Ha ennyi az új társkereső, és a már régebben itt lévők is szívesen megújítanák a profiljukat, érdemes megnézni, a brit felmérés szerint milyen apró trükkökkel tehetjük vonzóbbá a bemutatkozásunkat. Ki gondolta volna például, hogy a férfiak azt szeretik jobban, ha a nők a fotóikon belső térben mutatkoznak, míg a nők inkább a szabad levegőn készült fényképeket kedvelik, főleg, ha azokon a férfiak valamilyen tevékenységet végeznek, például sportolnak? Nos, az elküldött és kapott levelek száma alapján ez így van. Mindkét nem preferálja ugyanakkor a majdnem vagy teljesen egész alakos fotókat (203%-kal nagyobb lehet így valaki iránt az érdeklődés, mint ha például csak az arca látszik a képen. Az ún. selfiek, vagyis általában mobiltelefonnal készített önarcképek a nők esetében kicsit növelik annak az esélyét, hogy üzenetet kapjanak, a férfiak esetében csökkentik, ezek a százalékok 10 alatt vannak. Nyilván itt is az számít elsősorban, hogy az a portré mennyire sikerült jól. Egy selfie még elmegy, de ne ez legyen az egyetlen kép. Ha valaki nem rak fel mást magáról, az azt sugallhatja, hogy nem veszi komolyan a keresést, ezért nem vette magának a fáradságot pár rendes kép kiválasztásához, elkészíttetéséhez. Ha azonban csak selfiek szerepelnek, az illetőt könnyen sorolhatják az öntetszelgő és hiú emberek csoportjába. Háziállattal szerepelni jópofa, de mindkét nembéli társkeresők jóval kevesebb levélre számíthatnak így. Persze lehet, hogy egy másik kutyás szemében nagy pozitívum, ha a kutya is szerepel… De lépjünk túl a képeken, és következzen a profilok szövege. A Zoosk társkereső elemzése szerint a férfiak nyugodtan lehetnek őszinték a bemutatkozásukban, a nők viszont hátrányba kerülnek, ha túl hamar említést tesznek az exeikről illetve a gyerekeikről. Mind a válás, mind a különélés említése kevesebb üzenetet eredményez. Ha a férfiak ejtenek szót válásról és különélésről, akkor viszont 52%-kal több üzenetre számíthatnak, mint egyébként. A gyerekeik említése is pozitív, 7%-kal kapnak így több levelet, míg a nők ugyanebben az esetben pont 7%-kal kevesebbet. A férfiak többségét a jelek szerint először nem érdekli a nő múltja és családi körülményei, míg a nők ezeket nagyon fontosnak tartják, akár már abból a szempontból is, hogy akarnak-e ismerkedni. Ez csak első blikkre meglepő, valójában logikus: a férfiaknak ismerkedésnél a fizikum és a vidámság a fontos, a nők sokkal messzebbre tekintenek. Ahogy már egy korábbi, tökéletes profilról szóló videóban is láttuk, a felhasználók többsége a rövid bemutatkozást kedveli. A 100-200 szó körüli profilok tulajdonosai 10%-kal több üzenetet kapnak, és pozitív életérzést sugárzó szövegekkel 23%-kal több üzenet és 4%-kal több válaszlevél érhető el. (Ez szerintem elég kis érték, azt vártam volna, hogy a pozitív gondolatok többet nyomnak a latban.) Az, aki a sportot vagy az olvasást emlegeti, az mindkét nembéli társkeresőnél 21%-kal nagyobb érdeklődésre számíthat, a zene szeretete pedig 15% pluszt jelent. Nem mindegy, ki milyen szmájlit használ az üzeneteiben, az orros :-) sokkal népszerűbb, mint az orr nélküli :), hervasztó 53%-kal kevesebb az üzenet, ha orr nélküli szmájlit alkalmazunk, remélem, ti értitek, miért, mert nekem ez homályos. A férfiak jó néven veszik, ha egy nő már az első üzenetben olyan szavakkal dobálózik, mint vacsora, ebéd vagy ital (73%-kal több válasz), míg a férfiak jobban teszik, ha nem csapnak a lecsóba olyan hamar, ugyanezen szavak említésénél 35%-kal kevesebb reakcióra számíthatnak. De az teszi egy nő üzenetét csak igazán vonzóvá, ha ezerrel flörtöl már az első üzenetben, ha baby-nek szólít egy pasit (ezt magyarul nem lehet igazán jól visszaadni, de valahol a drágám és a kicsim között helyezkedik el, döntsétek el ti, hogy hangzana egy első üzenetben), akkor 118%-kal több lehet az esélye arra, hogy válaszolnak a levelére, mint ha ezt nem teszi. Ha szépségnek nevezi a pasit, akkor is 50%-kal jobbak az esélyei, mint enélkül. Azt kell mondjam, ez magyarul meglehetősen furcsa lenne, nem hiszem, hogy a férfiak ugyanannyira díjaznák itthon is, mint Nagy-Britanniában. Vagy mégis? Ha férfiak használják ugyanezeket a szavakat, akkor viszont kevesebb válaszra számíthatnak, úgyhogy bánjunk csak csínján a túl korai bizalmaskodással. Remélem, a posztban találtatok néhány hasznos tippet, amivel feljavíthatjátok eddigi profilotokat, illetve kialakíthatjátok az újat, sok sikert az újonnan indulóknak és az újrakezdőknek egyaránt!