Hello popover Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet... Lorem ipsum dolor sit amet...

* common.systemMessage *

Rendben

Mégsem

Cookie beállítások
A honlapon a jobb élmény és a biztonság érdekében sütiket (cookie) használunk. További információk
  • Alapvető működést biztosító sütik
  • Beállításokat tároló sütik
  • Statisztikai sütik
  • Marketing célú sütik

Karantén meló - szakítás után összezárva

Hol van már az az egy évvel ezelőtti karantén, aminek egészen egyedi, sírva röhögős hangulata volt? Mondhatni, az ártatlanság korát éltük.  Pár hónapra úgy tűnt, megállt az élet és bizonyos országokban ez még sokkal durvábban érezhető volt, mint itthon... Ahány azóta készült filmet, sorozatot néztem, jellemző a járvány ordító hiánya: az ezerszer tesztelt színészek úgy tesznek, mintha ők még a korábbi normalitásban élnének... A Bridgerton sorozatnál persze érthető, hogy senki nem jár maszkban, de a napjainkban játszódó alkotások esetén elgondolkodtat. Vajon ahhoz, hogy végre elkezdjük filmekben és sorozatokban is feldolgozni ezt az egészet, túl kell lennünk rajta? 

A hazai home-office-ban készült Segítség, otthon vagyok! című sitcomon kívül csak a Karantén melót láttam, amely a tavaly tavaszi események vagy inkább eseménytelenségek ábrázolására vállalkozott. Az HBO GO-n megtalálható brit film egy olyan házaspárról szól, amely már éppen szétköltözött volna, mikor kiderült, hogy sehová se lehet menni, bizonytalan ideig együtt kell maradniuk. Ráadásul olyan szigorú karanténban (Londonban), hogy még az utcára se nagyon mehetnek ki. Azért annyira ne sajnáljuk őket: gyerekük nincs, és a házuk is elég tágas, vagyis lehetne nekik sokkal rosszabb is. 

Annak ellenére, hogy a film nagy része a lakásukban játszódik és a többi szereplő általában csak zoom-on vagy más hasonló alkalmazások keresztül bukkan fel az életükben, szerintem a történet fordulatos és vicces. Mint kiderül, a feleség, Linda (Anne Hathaway) valamilyen okból el akar válni Paxton-tól (Chiwetel Ejiofor), bár az nyilvánvaló, hogy még szeretik egymást, így a férfi nem is igazán érti, miért kellett szakítaniuk. Viszont amikor elkezdődik a történet, ő már belenyugodott a helyzetbe, csak szeretne mihamarabb kilépni az átmeneti állapotból. De a körülmények miatt saját házuk túszaivá válnak.

Linda tulajdonképp az élete minden területén tanácstalan, nem igazán tudja, mihez kezdjen magával. Azt hinnénk, legalább a munkáját szereti, hiszen főnök egy jól menő cégnél, de épp azt a feladatot kapja, hogy mindenkit rúgjon ki a csapatából, mert a járvány miatti válság miatt nincs szükség az adott emberekre... És ez eléggé frusztrálja. 

A járvány és a bezártság közepén minden más fényben tűnik fel: a házassága kudarcát már korábban megállapította, de vajon változtat-e hozzáállásán a lockdown? És miért tűnik annyira értelmetlennek, sőt, visszataszítónak a cég, amelynél karriert épített? 

Szempontunkból persze kettejük kapcsolatának alakulása érdekes, mert ahogy telnek a napok és nem látszik a karantén vége, úgy derül ki lassan számukra és számunkra is, hogy mi nem alakult jól kettejük között. Mivel kénytelenek önmagukkal és olykor egymással is szembenézni, az is világosabbá válik, miért futott zátonyra a házasságuk. Mikor összejöttek, Paxton egy lázadó motoros csávó volt, akivel Linda maga is felszabadultnak érezhette magát. De közben mindketten megkomolyodtak, ráadásul a férfi a priusza miatt nem juthatott előrébb az életben és ez is folyamatosan frusztrálta, státusz és anyagiak szempontjából nagyon eltávolodtak egymástól a lehetőségeik. A srác egyszerű sofőr, míg a nő felsővezető és remekül keres. 

A film aztán nem várt fordulatot vesz és onnantól már kevésbé lehet komolyan venni: az rlgi tüzet feléleszteni próbáló pár úgy dönt, hogy ellopja azt a gyémántot, amelyért egyébként Linda a felelős, de amelyből létezik az eredetitől nem messze egy "tökéletes" másolat. Vagyis a sztori átmegy ún. heist movie-ba, betörős, rablós filmbe (ami úgyis annyira népszerű például a spanyol sorozat miatt), de nagy tervezés, látványos trükkök és lövöldözés nélkül. Lehet ezért kritizálni, de nekem spéci nem hiányoztak ezek az általában jelen lévő kellékek. 

Ami igazán érdekes a filmben, az a tétlenségre kényszerülő pár vergődése, Linda monológjai, Paxton testvérének és  testvére feleségének beszélgetései, és a férfi kedvenc motorjának a sorsa... Kordokumentum is, a járvány első felvonásának idejéből. Én remélem, hogy még sok olyan filmet látunk, amelyben az egész téma párkapcsolati szempontból is megjelenik majd. 

A honlapon a jobb élmény és a biztonság érdekében sütiket (cookie) használunk. További információk